پولیپ رحم
نوشته شده توسط : محدثه




برای تشخیص پولیپ رحم می توان از آزمایش های زیر استفاده کرد:

     سونوگرافی ترانس واژینال. یک وسیله باریک و گرز مانند که در واژن قرار می گیرد، امواج صوتی منتشر می کند و تصویری از رحم، از جمله داخل آن ایجاد می کند. ممکن است پولیپ به وضوح وجود داشته باشد یا ممکن است ناحیه ای از بافت آندومتر ضخیم شده باشد.

     یک روش مرتبط، که به نام هیستروسونوگرافی (his-tur-o-suh-NOG-ruh-fee) شناخته می شود - که به آن سونو هیستروگرافی (son-oh-his-tur-OG-ruh-fee) نیز گفته می شود - شامل تزریق آب نمک (سالین) است. از طریق یک لوله کوچک که از طریق واژن و دهانه رحم قرار می گیرد، وارد رحم می شود. سالین رحم را منبسط می کند که در طول سونوگرافی دید واضح تری از داخل رحم می دهد.
     هیستروسکوپی این شامل قرار دادن یک تلسکوپ نازک، انعطاف پذیر و روشن (هیستروسکوپ) از طریق واژن و دهانه رحم به داخل رحم است. هیستروسکوپی امکان مشاهده داخل رحم را فراهم می کند.
     بیوپسی آندومتر یک کاتتر ساکشن در داخل رحم نمونه ای را برای آزمایش آزمایشگاهی جمع آوری می کند. پولیپ رحم ممکن است با بیوپسی آندومتر تایید شود، اما بیوپسی ممکن است پولیپ را نیز از دست بدهد.

بیشتر پولیپ های رحم خوش خیم هستند. این بدان معناست که آنها سرطانی نیستند. اما برخی تغییرات پیش سرطانی رحم که هیپرپلازی آندومتر یا سرطان رحم نامیده می شود به صورت پولیپ رحم ظاهر می شوند. نمونه بافتی از پولیپ برداشته شده برای علائم سرطان مورد بررسی قرار می گیرد.
رفتار

درمان پولیپ رحم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

     انتظار مراقب پولیپ های کوچک بدون علائم ممکن است خود به خود برطرف شوند. درمان پولیپ های کوچک برای کسانی که در معرض خطر سرطان رحم نیستند، غیر ضروری است.
     دارو. برخی از داروهای هورمونی، از جمله پروژستین ها و آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین، ممکن است علائم پولیپ را کاهش دهند. اما مصرف چنین داروهایی معمولاً در بهترین حالت یک راه حل کوتاه مدت است - علائم معمولاً پس از قطع دارو عود می کنند.
     عمل جراحی برای برداشتن. در طول هیستروسکوپی، ابزارهایی که از طریق دستگاهی که برای دیدن داخل رحم استفاده می‌شود (هیستروسکوپ) قرار داده می‌شود، برداشتن پولیپ‌ها را ممکن می‌سازد. پولیپ برداشته شده احتمالا برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده می شود.

اگر پولیپ رحم حاوی سلول های سرطانی باشد، ارائه دهنده شما در مورد مراحل بعدی ارزیابی و درمان با شما صحبت خواهد کرد.

به ندرت، پولیپ رحم ممکن است عود کند. اگر چنین کنند، نیاز به درمان بیشتری دارند.





:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: